Ignace Van Doorselaere speelde een cruciale rol in drie van de grootste groeiverhalen in de Belgische ondernemerswereld : AB-Inbev, Van de Velde en Neuhaus. Deze drie bedrijven zijn in handen van bedrijfsfamilies.
Naast bedrijfsleider is Ignace Van Doorselaere ook een van onze origineelste denkers over het leiden van bedrijven. Hij heeft recent zijn inzichten gebundeld in het boek “De essentie”.
Speciaal voor Het Familiebedrijf heeft Ignace een Masterclass ontworpen, waarin hij zijn ideeën rond groei en waardecreatie uiteenzet.
Programma
Strategie en waardecreatie op lange termijn
- het concept 4F (focus, flexibiliteit, fighting spirit, fair play)
- een bedrijf naar oneindig:
- concept
- cases Van de Velde, Neuhaus, AB-Inbev
- wat is waardecreatie?
- het belang van implementatie (de laatste domino)
- winnen is belangrijker dan deelnemen
Drie fundamentele stakeholders: klant, aandeelhouder, werknemer
- klantgerichte cultuur
- ijsbergconcept
- wat is paradigmadenken?
- vergeet nooit je eerste kus
- performance ethics:
- menselijke, maar prestatiegerichte cultuur
- het belang van ecosystemen
- menselijke energie
- duurzame aandeelhouders:
- driehoek
- relatie aandeelhouder/CEO
- governance: het kader en het schilderij
Datum
Donderdag 30 maart 2023
Timing
13u30 – Ontvangst
14u00 – Start
15u30 – Korte pauze
17u30 – deel 2
19u00 – Einde
Praktisch
WAAR
Bedrijvencentrum Xavier
Destelbergen
KOSTPRIJS
Deelnemen aan de Masterclass "De essentie" kost € 285 (excl. BTW). Bij de sessie zijn drank & broodjes of gelijkaardig inbegrepen.
INSCHRIJVEN
U kan hier online inschrijven.
Heeft u vragen? Mail dan naar evenementen@familiebedrijf.be