Opvolging

Follow Up: De apotheose van de Opvolgersacademie

Follow Up is de jaarlijkse apotheose van onze Opvolgersacademie. Een gelegenheid voor deelnemers, alumni en coaches om elkaar nog eens op een informele manier te ontmoeten én nieuwe inzichten op te doen tijdens de verschillende uiteenzettingen. Maar hoe hebben deelnemers en coaches de jaargang 2023 van de Opvolgersacademie ervaren? Enkele reacties.
Opvolging
Governance

Thomas Beauduin (Vandewiele): "Een familiebedrijf leiden is een roeping"

De kers op de taart van Follow Up was het dubbelinterview met Thomas Beauduin (sinds twee jaar actief bij Vandewiele en zoon van Charles Beauduin) en Francis Verstraete, CEO van textielveredelingsbedrijf Masureel. Beide bedrijven liggen op een boogscheut van elkaar aan de Leie en werken nauw samen op het vlak van R&D. Een uitgelezen kans om te horen hoe zij een en ander aanpakken.
Opvolging

Charles Beauduin (Vandewiele, Barco): “Aan de next gen leden die twijfelen: probeer het!”

Charles Beauduin hoeft niet meer voorgesteld te worden: hij is eigenaar en CEO van Vandewiele, marktleider wat betreft ontwerp en fabricage van hoogtechnologische machines en oplossingen voor de textielindustrie. Die rol combineert hij met zijn rol als co-CEO van Barco, waarin Vandewiele de hoofdaandeelhouder is. Samen met zijn zoon Thomas, die sedert een tweetal jaren ook actief geworden is in het familiebedrijf, zal hij op 4 mei te gast zijn op Follow Up, het jaarlijkse topevent van de deelnemers aan en de alumni van de Opvolgersacademie.
Professionalisering

100% familiebedrijf Van Hulle wint prestigieuze vakprijs

Wanneer een 100% familiebedrijf door de eigen sectorfederatie uitgeroepen wordt tot allerbeste van Vlaanderen, dan is onze aandacht getrokken en zijn we benieuwd naar het verhaal achter het bedrijf. Zo komt het dat we op een vrijdagochtend ontvangen worden in de prachtige nieuwe toonzaal van Van Hulle Bouwservice uit Tielt. Zij werden enige tijd geleden tijdens de uitreiking van de FeMa Feproma Awards in Groot-Bijgaarden verkozen tot beste bouwmaterialenhandelaar van Vlaanderen. Geen kleine prestatie in een sector die vandaag gedomineerd wordt door grote, buitenlandse groepen. CEO Stefaan Van Hulle, derde generatie, vertelt ons het geheim van de “dulle Van Hulles” – de slogan van hun recentste marketing- en employer branding-campagne – die als de laatste der Mohikanen niet alleen standhouden maar ook groeien. Met 42 bedienden, 40 arbeiders en 150 onderaannemers die jaar in jaar uit met Van Hulle samenwerken, is het familiebedrijf een begrip in de sector.