
Familiale KMO’s in Vlaanderen: groeien met behoud van eigenheid
Familiebedrijven vormen het fundament van de Vlaamse economie. Ze zijn vaak decennialang verankerd in hun regio, bouwen duurzame relaties op met klanten en medewerkers, en denken in generaties eerder dan in kwartaalcijfers. Toch tonen recente cijfers aan dat deze bedrijven, hoe sterk ze ook zijn in betrokkenheid en flexibiliteit, vaak kansen laten liggen op het vlak van groei en professionalisering.

Opvolging
Bart Verhaeghe en Charlotte Delfosse inspireren alumni Opvolgersacademie
Op de dag dat de wereld kennismaakte met de opvolger van paus Franciscus, hielden de alumni van de Opvolgersacademie en de next gen van bedrijfsfamilies hun conclaaf tijdens Follow up. Het werd een inspirerende avond met twee boeiende sprekers: rasondernemer Bart Verhaeghe en Charlotte Delfosse, sinds april 2024 CEO van het Belgische modebedrijf Bel&Bo, waar ze de leiding overnam van haar vader Michel Delfosse. Plaats van de afspraak was traditiegetrouw het fraaie hockeycomplex van kersvers Belgisch kampioen Gantoise.

Atelier Rebul: “Ondernemerschap met de paplepel”
Xander Gielen (23) is sinds ongeveer zeven jaar betrokken bij Atelier Rebul, het bedrijf dat zijn vader Kris in 2017 is gestart. Samen tekenen ze op hun eigen manier voor een groeiverhaal. “Door zijn aanpak en door het vertrouwen dat ik als jonge ondernemer van mijn vader kreeg, heb ik mezelf in spoedtempo kunnen ontwikkelen.”

Familie
AO76: Nieuwe generatie gedreven door herinneringen
Het kinderkledingmerk AO76, voorheen bekend als American Outfitters, is een verhaal van een familiegeschiedenis die teruggaat tot 1976. Aan het roer staat de 30-jarige Gaspard Poelman, de derde generatie in het familiebedrijf, die AO76 een succesvolle heropleving laat doormaken, met een focus op eigen winkels, een unieke identiteit en een streven naar duurzaamheid.