Familie
Professionalisering

Bart Claes - JBC: Onze medewerkers zijn krijgers voor het merk

Retailbedrijf JBC voelt een grote impact van de coronacrisis. “We hebben door corona onze 125 winkels moeten sluiten,” licht CEO Bart Claes toe. “Hierdoor merken we een verschuiving naar online. Al zal deze online webshop het verlies van 125 gesloten winkels niet goedmaken. Daarnaast hebben we ook tijdelijke werkloosheid moeten inroepen voor onze medewerkers. Collega’s die wel ingeschakeld worden, moedigen we aan om zoveel als mogelijk van thuis uit te werken. Dat is iets wat vroeger niet altijd even haalbaar of mogelijk was.”
Familie
Professionalisering

Carl Dewulf - LVD: De vertrouwensband met onze werknemers nog versterken

Machinebouwer LVD voelde de impact van het coronavirus nog voor het België bereikt had. Eind januari al moest LVD de productie in hun site op 80 kilometer van Wuhan, de stad waar het virus voor het eerst opdook, volledig stilleggen. Pas na 7 weken werd de productie met mondjesmaat heropgestart. “Dat heeft ons alert gemaakt en zo hebben we ons waarschijnlijk tijdig en beter voorbereid dan andere bedrijven toen het virus zich over de wereld verspreidde,” zegt CEO Carl Dewulf.
Familie
Professionalisering

Mimi Lamote - Mayerline: Deze crisis biedt de kans om alles in vraag te stellen

Als Belgisch modebedrijf voelt Mayerline een enorme impact van de coronacrisis. “We hebben op 17 maart alle winkels gesloten, nog voor dat verplicht werd door de overheid,” steekt CEO Mimi Lamote van wal. “We vinden het zeer belangrijk dat onze medewerkers en klanten maximaal beschermd worden tegen het virus. Dat heeft natuurlijk een dramatisch effect op onze omzet en dus ook onze cashflow. En laat dat nu net het businessmodel voor retail zijn: je hebt cashflow nodig om de toekomst te kunnen financieren. Het gevolg is dat onze schulden met de dag groter worden, terwijl daar niets tegenover staat.”
Eigendom
Familie

Onze familiale bedrijven begeleiden naar de heropstart post-corona

Hoe kijkt ING naar de crisis?