
Familie
Professionalisering
Mimi Lamote - Mayerline: Deze crisis biedt de kans om alles in vraag te stellen
Als Belgisch modebedrijf voelt Mayerline een enorme impact van de coronacrisis. “We hebben op 17 maart alle winkels gesloten, nog voor dat verplicht werd door de overheid,” steekt CEO Mimi Lamote van wal. “We vinden het zeer belangrijk dat onze medewerkers en klanten maximaal beschermd worden tegen het virus. Dat heeft natuurlijk een dramatisch effect op onze omzet en dus ook onze cashflow. En laat dat nu net het businessmodel voor retail zijn: je hebt cashflow nodig om de toekomst te kunnen financieren. Het gevolg is dat onze schulden met de dag groter worden, terwijl daar niets tegenover staat.”

Eigendom
Familie
Onze familiale bedrijven begeleiden naar de heropstart post-corona
Hoe kijkt ING naar de crisis?

Familie
Professionalisering
Dominique Valcke - Stadsbader Group: Familiebedrijf als solide basis
Als aannemer op vlak van openbare werken en industriële bouwprojecten voelt Stadsbader Group een duidelijke impact van de coronacrisis. “We zijn gehinderd door het feit dat we niet alle activiteiten zomaar kunnen verder zetten omwille van de social distance. In de toepassing van de regels tegen Covid-19 is er geen compromis. Als je de regels niet kan toepassen, doe je de activiteit niet,” licht CEO Dominique Valcke toe. “Daarnaast wordt er in onze sector ook met onderaannemers met buitenlandse werkkrachten gewerkt. Zij zijn hier momenteel niet, en dat heeft natuurlijk ook een impact op onze activiteiten.”

Familie
Professionalisering
Herman Van de Velde - Lingeriebedrijf Van de Velde: Grote betrokkenheid van de familie
Ook lingeriebedrijf Van de Velde is getroffen door de coronacrisis. “De crisis is vrij dramatisch omdat onze klanten quasi wereldwijd gesloten zijn,” steekt Herman Van de Velde, voorzitter van de raad van bestuur, van wal. “De klanten die wel nog open zijn, zoals in Nederland, zien geen mensen meer. Onze omzet viel terug naar een niveau van 20%.”